Monday, November 23, 2009

SAMPAI BILA?????

semenjak stadium sultan mizan zainal abidin di timpa malapetaka, permit yang diberikan kepada T.O.C.C untuk membuat latihan drift di sana telah ditarik balik sehigga siasatan selesai.

walaupun siasatan sudah selesai,T.O.C.C masih belum mendapat kebenaran untuk berlatih di sana. SAMPAI BILA T.O.C.C harus menunggu sedangkan aktiviti sukan lain berjalan seperti biasa tanpa ada sebarang masalah???

cuba anda semua fikirkan...

-T.O.C.C di pertanggungjawabkan untuk menghidupkan TERENGGANU CITY NIGHT GAMES, setiap akhir bulan, pertandingan akan berlangsung..T.O.C.C di wajibkan untuk menyertainya sedangkan kami tidak diberikan tempat untuk berlatih.


-TERENGGANU CITY NIGHT GAMES inginkan penyertaan yang semakin ramai setiap bulan tetapi tidak diberikan tempat untuk berlatih.. macam mana nak pandai kalau tidak ada latihan. mana mungkin secara tiba-tiba terus sertai pertandingan???

-macam mana nak sertai pertandingan kalau tidak mengetahui aspek-aspek keselamatan berkenaan drift, cara pengawalan yang betul dan lain-lain??

-macam mana bakat baru ingin di asah jika tiada latihan?? masih ramai lagi bakat-bakat baru yang ada di terengganu ini..

-untuk berlatih mestilah register T.O.C.C dahulu. T.O.C.C mengenakan syarat tersebut supaya:

-aktiviti tersebut berada di dalam kawalan.

-T.O.C.C tidak membenarkan sama sekali ahlinya untuk beraksi di atas jalan raya.. aktviti ini hanya boleh di jalankan di trek yang di sediakan.

-melatih seorang drifter yang berdisiplin dan tidak menyusahkan pengguna jalan raya yang lain.

-jika berlaku kemalangan di trek, T.O.C.C boleh mengesan ahlinya yang berkenaan.
-harta stadium dapat di jaga dengan baiknya.sebagai contoh, jika berlaku kerosakan di trek, T.O.C.C dapat mencari dan menyiasat adakah ahlinya yang terlibat dan seterusnya bertanggungjawab di atas kerosakan tersebut. tetapi jika sesiapa sahaja dapat berlatih di sana tanpa pengurusan T.O.C.C, siapa yang nak bertanggungjawab jika berlaku apa-apa???

jadi, kepada sesiapa yang salah faham tentang pengurusan kelab ini, harap gunakan otak,jangan hanya pandai menuding jari..


T.O.C.C memerlukan tempat untuk berlatih,kami tidak mahu mengganas di jalan raya!!!!!



DRIFTING IS NOT A CRIME

7 comments:

  1. maroh ngat.......... sabor2
    TERUSKAN USAHA MAJUKAN SUKAN DRIFT

    ReplyDelete
  2. hehhehehe cayang abg...............

    ReplyDelete
  3. doh wk mari r 4k oh...muroh2 doh la... tempat lulus doh..bole dh untuk training..owoh.. bole r...

    ReplyDelete
  4. susoh melayu ni nk muroh muroh lagi. aku buka k mu harga rm500 kabo ke orng lain rm600. oleh sbb saing2 aku wi rm400 je nk kurang lg. g ambik saja rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    ReplyDelete
  5. kenape TOCC xpernah jemput org yg mula bertanggugjwab dlam sukan drift?sgn ni boleh kembangkan teknik2 asas dlam sukan drift...sebab drift bukan meliputi cara pemanduan je,tpi meliputi teknik2 asas mcm heel and toe,shift lock,over power dan lain2...seorng drifter perlu fahami teknik asas ni mcm sukan bola yg ade penalti,tendagan sudut..
    sekurangnye,drifter terengganu dapat menajamkan lagi bakat yg da ade ni dgn teknik yg btol..
    TOCC menggalas tanggujwab utk semua rakyat terengganu bagi mewujudkan drifter ke peringkat pro.bukan kat tempat sendiri...
    keep it up!!!TOCC ade mase dpan yg cerah..

    ReplyDelete